24 augusti 2010

Kesokaka

Precis som hos Sofie så har min stekpanna gått varm se'n jag "upptäckte" Coltingpannkakorna. Pankisarna har blivit mitt stående mellanmål och funkar även som snabb efter-träningen-mat! Och nu ser jag att våffeljärnet ska få dammas av också..

Idag blev jag dock inspirerad att testa något nytt - läste hos Lina om kesokaka och det fick bli kvällens efterrätt. Kesokakan påminner om ostkaka och är hur enkel som helst att göra. Så det här lär helt klart bli ett återkommande mellanmål/efterrätt hos mig. Jag är riktigt glad åt mina nytillskott i recepthögen - lättlagade rätter som ger mig tid över att göra annat och samtidigt är en ren njutning att äta.

Kesokaka - idag med blåbärssylt

5 kommentarer:

  1. Hmm... jag har ju inte ens testat de där pannkakorna än. Men så älskar jag ju vanliga pannkakor o är nog lite rädd att bli besviken. Men (keso)ostkakan har jag gjort några gånger och den är ju farligt lik en efterrätt och är väldigt god med glass :)

    Kan också skriva under på att jag är hungrig jämt (eller kan äta hela tiden åtminstone). Men jag har nog inte riktigt den förbränningen nu :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, verkar lätt och gott! Kanske imorgon bitti...

    SvaraRadera
  3. Åh! Perfekt! Härligt med nya recepttips, jag ska testa kesoostkakan... coltingpannkakorna har vi också snöat in på här ;)

    SvaraRadera
  4. Älskar keso och ostkaka. :D
    Det ser riktigt smarrigt ut!

    SvaraRadera