26 augusti 2010

Längtan till skogen

Klar höstluft. Den krispiga. De första vårdagarna och de varma, soliga sommardagarna må ha sin charm men mina lungor älskar höstluft. De längtar ut. Jag längtar ut.

Mer specifikt så längtar jag till skogen. Än mer specifikt så längtar jag till en viss skog utanför Linköping full av minnen från fina samtal. Men det säger sig ju självt, att just den skogen får vänta lite på ett besök.

I brist på "rätt" skog nöjer jag mig med Lill-Jansskogen - en inflyttad stockholmares oas på nära håll. Substitutet. Och det är inte på något sätt illa.

Lill-jansskogen.. mmm. Bild lånad från dn.se

Ikväll blir det skogsjogg. De branta backarna ska få benen att mattas men framförallt ska jag andas. Andas höstluft. Känn på den ni.

5 kommentarer:

  1. Hösten är verkligen på ingång nu. Graderna har sjunkit väldigt drastiskt här i norr. Höstluften är speciell, frisk och uppiggande:-)

    Hoppas turen i spåret går bra!!

    Trevlig torsdag!

    SvaraRadera
  2. Skog är bra! Det var fint igår på Ursvik Xtreme - i skogen över rötter och stenar och just den där friska syrerika luften som kommer efter regn när hösten är på väg! Wunderbahr. Får nog bli skog i helgen i ett lugnare tempo - blev inspirerad till mera skog av gårdagen och ännu mer av ditt inlägg! Ha det fint ikväll!

    SvaraRadera
  3. ÅH, jag är också en skogskär person. Skogen är bästa rensningsstället... hoppas att du får en skön tur ikväll! :D

    SvaraRadera
  4. Amen to that. Ge mig höst......nu. Nyss. Igår. Please...

    SvaraRadera
  5. Håller helt med dig. Älskar också höstluft, här är det väldigt fuktigt av allt regn så jag har inte känt den där riktigta krispiga. Men den kommer!

    SvaraRadera