13 augusti 2010

Matinspiration

Jag tillhör den där skaran som tycker att det är kul att laga mat. Jag trivs i köket. Men så är det det där steget innan - att bestämma sig för vad man ska äta. Det är jag inte så där väldigt bra på faktiskt. Skulle rent av kunna kalla mig fantasilös.

Lite för ofta blir det liksom att jag går till Ica, går omkring och tror av någon konstig anledning att just idag ska nog inspirationen plötsligt bara infinna sig (det händer inte nej), lite bråttom är det förmodligen också, och så slutar det med att jag går ut med det där blodpuddingpaketet igen.. Ja visst, det är supergott med blodpudding, men kanske inte varje dag.


vad göra för att lyckas dra ner på min blodpuddingkonsumtion? För mig handlar det om att ha ett recept i handen när jag kliver in på Ica och de mest inspirerande recepten hittar jag för det mesta hos mina favoritmatbloggar.

Några av mina favoriter som jag verkligen rekommenderar till alla med delvis eller helt bristande matfantasi:

Hur får ni matinspiration? Har ni några andra bloggar att tipsa om?

2 kommentarer:

  1. Min iPhone är min räddning och alla mat- och receptappar som finns i den! Typ Arla, Tasteline m fl. Då kan man direkt i butiken bläddra i appen, få inköpslistan i displayen och bara plocka på det man ska ha.

    Utan iPhone tror jag på planering. Att en dag i veckan, t ex söndagkväll eller ngn dag när man gör lite större inköp, tittar på vad som händer i veckan och vilken mat man behöver. Hur många matlådor? Hur många middagar hemma? När och vad ska jag träna? Vad behövs för mellis då?

    Jag tycker inte om att laga mat, jag tycker ovan procedur är sårdär skoj - men det är värt det för att få bra respons på sin träning :)

    För övrigt är blodpudding med riven vitkål faktiskt rätt bra mat iaf minst en gång i veckan :)

    SvaraRadera
  2. Känns som att jag också har hamnat i samma fälla, blodpudding, hehe! Igår, idag ja någon dag varje vecka, enkelt billigt och snabbt. Men jag önskar som dig, lite mera variation! Ska kolla in matbloggarna du tipsat om :-)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera