10 augusti 2010

Inspirerad!

Vaknade med ett enormt träningssug idag. Efter att ha inspirerats till max av att läsa de tre coola bloggarna Erika, Sofia och Fridas berättelser om deras multisportdebut i helgen så väcktes min tränings- och utmaningslust till liv ordentligt. Jaja, den där lusten är väl konstant ganska stark, men nu helt brutal och omöjlig att tysta ner. Att dessutom Annika verkar ha kommit in i ett löparflow och fullkomligen strålar av energi och jädraranamma, gör mig ju inte mindre motiverad direkt.

Jag känner lust. Lust att jobba skiten ur mig, lust att hitta nya sätt att pressa kroppen, lust att sätta nya (högst personliga) rekord.

Igår kom livet emellan mig och träningen, sådär som det kan och måste få vara ibland, men det gör ju bara dagens lust ännu större. Ikväll ska det springas! Kanske i terräng?

3 kommentarer:

  1. Haha, nu blev jag inspirerad av dig - skön kedjegrej det där. Terräng är läskigt men kul, så ös!

    SvaraRadera
  2. Vad söt du är! Men jag håller med om att AIM definitivt får övervägas nästa år, roligt med en sån tävling där man kan känna sig bra och ha roligt fastän man kanske inte direkt är rutinerad på grenarna :)

    Tycker absolut att du ska springa ikväll, mina egna ben får vila idag tror jag :)

    SvaraRadera
  3. Så fint att få äran att inspirera! Skönt att det funkar att springa för dig. Jag hade gärna varit med på måndagkväll men friar jag inte så är det paddelträning, tyvärr.

    SvaraRadera