16 augusti 2010

Ologisk träningsvärk

Dagens gåta:
Om helgen ägnas åt 20 minuter yoga, 3 timmar tennis och 4 timmar transportcykling. Vad ger mest träningsvärk?

1. Cyklingen förstås - du ägnade ju ändå mest tid åt den
X. Självklart tennisen - den typen av explosiv träning ger ju alltid galen träningsvärk
2. Yogan - no reason whatsoever

Och svaret är förstås.... yogan. Har galen träningsvärk i baksida lår och höftböjare - tydlig yogakoppling och jag kan faktiskt inte riktigt förstå det här med hur kroppen funkar...

Kan nå'n snälla förklara för mig?


Bild från alltomyoga.se

2 kommentarer:

  1. Kan inte förklara det där men jag har också varit drabbad av det. Springa en eller två mil ger mig inte alls sådan träningsvärk som jag kan få av en halvtimme yoga.. ;-P

    SvaraRadera
  2. Kan inte förklara, men jag blir VANSINNIGT sugen på att ta upp min yoga igen...och det tänker jag göra! Tack fina du...

    SvaraRadera