23 augusti 2010

Testa CrossFit!

Höga på endorfiner efter styrketräningen igår tog jag och mina två gymkompisar en liten sväng på sta'n. Som av en slump råkade vi gå förbi CrossFit-gymmet vid Odenplan. Jag som alltid sett lite beundrande på crossfit-utövare på gymmet (jag gillar ju liksom hardcore-träning och inte en massa ryschpysch) kunde inte låta bli att titta in en sväng. Fasen vad kul det ser ut! Och som en ytterligare slump så råkade det vara ett gratis prova-på-pass för icke-medlemmar just då, så som alla söndagar vid den tiden. Suget satte in ordentligt så nästa söndag är det vi som testar CrossFit! Yes!



Ser det inte väldigt väldigt skoj ut!?

8 kommentarer:

  1. Back to the basics! Naturlig träning verkar bli mer och mer populärt. Vi springer barfota och klättrar likt apor på olika träningsredskap. Fantastiskt intressant med alla nya träningsformer som dyker upp.

    SvaraRadera
  2. Ärligt talat, när jag ska köra triathlon alltså. Undrar om jag nånsin kommer tajma något av alla dina bra gratistips!

    SvaraRadera
  3. Det ser faktiskt riktigt kul ut så det blir väll till att testa om det är lättare att göra chins med den tekniken...

    SvaraRadera
  4. Oj vilket gung, ser riktigt kul ut!!
    Vilken teknik!!
    Ska bli spännande och höra vad du tycker om det!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Kul att du gillade vad du såg. Ni är varmt välkomna på söndag. Det är jag som håller passet.
    Med vänliga hälsningar..
    /Rickard, CrossFit Nordic

    SvaraRadera
  6. Skoj! Jag hoppas att jag kan hänga på, vore bra start på träningssäsongen :)! Vilken tid? Kan man ta med sig någon?

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Självklart kan du ta med dig flera till passet!
    Boka gärna via hemsidan bara så att vi kan sätta in fler instruktörer i fall ni blir många.

    Mvh

    Erik, CrossFit Nordic

    SvaraRadera
  8. Men guud vad roligt! Shit vad du kör Ulrika! Så grymt. Här sitter jag och blir inspirerad men ändå så räcker inte inspirationen ända fram. (Det saknas nåt och jag håller på att bli knäpp trots att jag bestämt mig för att springa. Suck, suck...)

    Det är ju någon sådan typ av träning som jag tror skulle vara skitkul och ge resultat.

    SvaraRadera