11 augusti 2010

Off Road-träning


Ett pass där du får ge det du har och gärna lite till. Här använder vi däck, stockar, stenar och kanske en brandslang. Räkna med ett pass med hög träningskänsla, tuffa utmaningar, svett och ös.
 
Det här låter verkligen som nå't i min smak! Älskar enkel och funktionell träning där jag får jobba skiten ur mig! Träning som inte är så sofistikerad utan där jag får ta fram grottmänniskan i mig. Och är förmodligen perfekt träning inför TjurRuset.
 
Friskis & Svettis har under sommaren kört det här konceptet men jag har ännu inte lyckats hitta en tid som passat mig. Nu är det dags igen på måndag - och då fasen ska jag vara där! Platsen är Tantolunden, och jag tror att det är kl 18. Det är gratis för alla, så även icke Friskis-medlemmar kan haka på. Läs mer här.
 
Nå'n som testat Off Road? Nå'n som hänger med på måndag så vi kan peppa varandra till stordåd?

7 kommentarer:

  1. Måndag i tanto är ju nästan perfekt. Då har jag avverkar in första jobbdag i krokarna och kanske behöver en omgång :) Vart är mötesplatsen?

    SvaraRadera
  2. Kul! Klart du ska med! Mötesplatsen är utmed Hornstulls strand nedanför minigolfbanan. Har själv inte varit där men finns en karta på Friskis hemsida om man klicka på Utejympa.

    SvaraRadera
  3. Åh fasen! Grymt! :) Så avis jag blir!

    Satt själv så sent som igår och tittade på Friskis "träna ute"-koncept eftersom mitt gymkort löper ut nästa vecka. Men något sådant här upplägg hade de icke...

    SvaraRadera
  4. Varför krockar alla roliga grejer jag vill testa med min beach?! Åhhhhhh...

    SvaraRadera
  5. Jag är på om inget oförutsett inträffar :) Vi kan ju höras på måndag, maila mig på kattsthlmkanelbullegmailpunktcom så bestämmer vi nåt! Kuuuuul!!

    SvaraRadera
  6. Åh vad kul att du också ska springa! :-)
    Känns som ett litet äventyr, gillar iden med hinderbana löpning :-) Sitter och kollar filmerna på hemsidan :-)

    Off road verkar ju vara en helt perfekt uppladdning!Finns inget sådant här i lule vad jag vet om i alla fall :-(

    Idag får det bli en tur i spåret :-)

    SvaraRadera
  7. Äsch, det här hade jag helt missat, det låter ju superkul. Tanto är ju nära mig, och det här hade varit perfekt nu under semestern. På måndag börjar jag typiskt nog jobba igen, men vi får se om jag kanske lyckas hinna dit ändå.

    SvaraRadera