19 augusti 2010

När saker går snett

Hade tänkt mig lite morgonlöpning idag.. hade lagt fram löparkläderna redan igår kväll och såg framför mig hur skönt det skulle vara att komma ut innan jobbet och se'n få komma hem till nybakat bröd (ja, jag bakade igår kväll). Men när klockan ringde och jag hörde hur regnet fullständigt vräkte ner blev det för mycket även för mig. Nog för att jag gillar att springa i regn, men att bli plaskblöt direkt på morgonen är ändå inte dirket nå'n favoritsysselsättning. Så jag somnade om och tänkte att nån måtta får det väl ändå vara på hurtigheten.

Vaknade se'n alldeles för sent - nå't hade tydligen gått snett när jag höll på att ställa om klockan - och istället för att få den där sköna, lugna morgonen med löpning och mysfrukost fick jag kasta i mig frukosten och haltande (träningsvärken från i måndags är fortfarande väldigt tydlig) ta mig till jobbet så snabbt jag kunde. Nu vill jag bara göra om den här morgonen - för nej det borde inte ha funnits nån måtta på hurtigheten. Min morgon hade blivit såå mycket bättre om jag bara tagit mig i kragen.

Goda intentioner, sämre genomförande. Imorgon blir det andra bullar.

6 kommentarer:

  1. Men va skönt att höra att det är fler än jag som bangade i morse... Jag drömde att diskmaskinen gått sönder och att det var vatten överallt, tills jag vaknade och insåg att skvalandet kom utifrån, hu vad det regnade.
    Så jag bangade morgonpromenad och somnade om. Hade svårt att ta mig upp sen...
    Fick precis som dig stressa till jobbet!

    Och nu skiner solen.
    Suck.

    Vi tar nya morgonhurtiga tag i morgon! :)

    SvaraRadera
  2. Bra försök. Men vi är ju bara människor. Och så lät ju haltande ben inte så ett jättebra upplägg för löpning ;)

    Ikväll då? Nytt försök, oavsett regn? (Jag ska försöka men får ofta tryckande huvudvärk på em av den här värmen/åskan/whatever...)

    SvaraRadera
  3. Segt, jag brukar vara omtumlad hela dagen om jag vaknar sent. Hoppas att du får en skön eftermiddagsrunda i stället så att du kan avsluta dagen med ett lyckorus istället.

    SvaraRadera
  4. Åh det är så skönt att höra om andra som "misslyckas" också. Missförstå mig rätt men ibland är det mer peppande än att läsa om allas träningsmani och obotliga effektivitet (när man själv har en ständigt återkommande förkylning och sitt livs första triathlonlopp om en vecka!)

    SvaraRadera
  5. Sådär är livet också. Ibland. Och kanske behövs sådana morgnar för att vi uppskatta de där mysmorgnarna. Och som sagt, imorgon är en annan dag

    SvaraRadera
  6. Åh! Jag hade OCKSÅ lagt fram springkläderna igår kväll... men näää, när jag hörde smattret kände jag PRECIS som du, vände således på mig och sov en stund till!

    Man FÅR ta paus ibland! (fast jag håller med om att man kan ångra sig efteråt... men då är det ju försent, så lika bra att inte göra det. det kommer nya morgnar! :))

    SvaraRadera