2 augusti 2010

Kvällens träning

Löpning, 6 km, 35 min
Nöjd! Varken långt eller snabbt egentligen, men äntligen under 6-minuterstempo igen. Har accepterat att jag aldrig kommer att bli snabb som en vessla, är svårtränad när det handlar om löpning, men blir glad för varje litet framsteg. Har slutat jaga tider och ser numera löpningen som ett utmärkt sätt att träna kondition på och springer för den sköna känslans skull. Framöver blir det fokus på att springa i lite mer svårlöpt terräng än runt Djurgården för att förbereda mig för Tjurruset. Misstänker att Lill-Jansskogen kommer att besökas en del. Vidriga men nyttiga backar finns det gott om där.

100 push ups-utmaningen
Shit. Idag var det tufft. Dag 1 på andra veckan och 62 armhävningar avklarade. Självklart i set med pauser emellan. Men ändå. 62 armhävningar känns kan jag tala om.

Note to self: Yoga mera! Känner att hälsporrarna är på väg tillbaka och vet ju att yoga är det enda som hjälper.

2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa om din löpning! Jag blir inspirerad eftersom jag själv inte känner mig som någon löperska - alls. Var också ute och sprang igår, borde kanske blogga om det jag med :)

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte ens springa fem kilometer, sa du inte så? :) Men grymt bra iaf! Nu är vi i gång... Synd att styrketräningen ger så tunga ben i två dagar när man vill springa. Hur lägger du upp din träning? Kör du tennis i höst också? :)

    SvaraRadera